FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

ПОПЕЛЬНАСТІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «КАПІТОШКА»

НА 2021 - 2023 РОКИ

Паспорт Стратегії розвитку

Повна назва закладу Попельнастівський заклад дошкільної освіти «Капітошка» Олександрійського району,Кіровоградської області
Юридична адреса закладу 28062, Кіровоградська область,Олександрійський район,с.Попельнасте,вул.Соборна 9.а
Адреса Електронної скрині sofija1918@ukr.net
Сайт ЗДО «Капітошка» http://popelnaste-kapitoshka.kr.sch.in.ua
Розробники Стратегії директор Олійник А.Л. вихователь – Безрукава А.В. голова батьківського комітету Мидловець Т.А..
Виконавці Стратегії розвитку Адміністрація закладу, педагогічний колектив, батьківська спільнота, соціальні партнери
Структура стратегії розвитку 1. Інформація – довідка про заклад 2. Концепція розвитку ЗДО «Капітошка» на 2021-2023 рр. 2.1. Проєкт «Система управлінської діяльності » 2.2. Підпроєкт «моніторинг, оцінка якості діяльності закладу» 2.3. Підпроєкт «ІКТ компетентність сучасного педагога в умовах освітнього простору» 2.4. Проєкт «Успішний дошкільник» 2.5. Підпроєкт «Здоров’я з дитинства» 2.6. Проєкт «Нове освітне середовище» 3. Структура та органи управління ЗДО «Капітошка» 4. Фінансове забезпечення

Інформація - довідка

про ЗДО «Капітошка»

ВІДОМОСТІ ПОКАЗНИКИ
Повна назва закладу Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Капітошка»
Засновник дитячого закладу Попельнастівська сільська рада
Тип та форма власності закладу Загального розвитку, комунальна
Рік заснування 01.06.2010
Юридична адреса закладу 28062, Кіровоградська область,Олександрійський район,с.Попельнасте,вул.Соборна 9.а
Адреса електронної скрині, сайт
Тип будівлі, площа території Будівля пристосована,одноповерхова Загальна площа - 157,1кв.м площа будівлі - 25 м2, територія закладу – 132 м.кв
Статус Має статус дошкільного навчального закладу загального типу для дітей віком від року до шести (семи) років. Чинний Статут закладу дошкільної освіти «Капітошка» затверджений рішенням Попельнастівської сільської ради
Адміністрація Директор Олійник Алла Леонідівна сестра медична Гречана З.Ю.
Режим роботи Заклад працює за п’ятиденним режимом роботи, вихідні субота та неділя, святкові дні, з 7.00 до 17.30 години
Проєктна потужність, мережа та наповнюваність групи закладу Число місць за типовим проектом – 20 Планова мережа – 2 групи, функціонує - 1 група:
Кадровий паспорт Адміністративно – управлінський,педагогічний, технічний склад працівників – 10 осіб. Адміністративно управлінські кадри – 2 особи. Педагогічні кадри – 3 особи. Вихователь – 1. керівник музичний – 1
Соціальний паспорт сімей вихованців Повна сім’я -13, неповна сім’я –1 Соціальний статус сімей: всі сімї благополучні, родин учасників АТО – 1.
Державні освітні програми, що реалізуються в закладі Освітня програма для дітей дошкільного віку «Українське дошкілля», програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» Парціальні програми: -«Про себе треба знати, про себе треба дбати» Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку. Лохвицька Л.В ., -«Казкова фізкультура» Програма з фізичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку М.Єфименка. , - «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей; - «Цікаві шашки», програма з навчання дітей старшого віку гри в шашки; - «Цікаві шахмати». програма з навчання дітей старшого віку гри в шахмати; - «Грайлик», програма з організаці театралізованої діяльності в закладі; - «Україна – моя Батьківщина» Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку» за наук. ред. Рейпольської О,Д., авт: Каплуновська О.М.,Кичата І. І., Палець Ю.,

Сильні сторони потенціалу розвитку освітньої установи:

● високий інноваційний потенціал педагогів,можливе проведення на базі закладу навчальних семінарів для педагогів .

● сприятливий психологічний клімат в закладі.

● використання інноваційних технологій

● позитивна репутація ЗДО в соціумі, позитивний імідж, наявність професійних нагород педагогів.

● різноманітність ділових і творчих зв'язків з різними організаціями та установами району.

● результативність участі вихованців і співробітників закладу в заходах різного рівня;

Слабкі сторони потенціалу розвитку освітньої установи:

● Недостатня кількість розробок інноваційних технологій в освітньому процесі для роботи з дітьми.

● Збільшення кількості дітей з порушенням в розвитку.

● Збільшення кількості вступників в ЗДО дітей, що відносяться до найскладніших категорій, що приводить до погіршення показників підготовки дітей до школи.

Можливості потенціалу розвитку освітньої установи:

● Залучення уваги суспільства та органів державної влади до проблем дитячого садка та дошкільної освіти.

● Необхідність збереження досягнутого рівня якості освіти та виховання, існуючої динаміки інноваційного розвитку за рахунок актуалізації внутрішнього потенціалу освітнього закладу.

● Збереження і розвиток системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

● Удосконалення системи управління закладом по забезпеченню адекватної реакції на динамічну зміну потреби суспільства.

● Підвищення конкурентоспроможності та результативності діяльності ЗДО, обумовлене поліпшенням якості освітньо - виховного процесу та зростанням професійної майстерності педагогів.

● Пошук педагогічних ідей щодо оновлення змісту дошкільної освіти.

● Необхідність збереження досягнутого рівня якості освіти та виховання, існуючої динаміки інноваційного розвитку за рахунок актуалізації внутрішнього потенціалу освітнього закладу.

● Збільшення кількості інноваційно-активних технологій і авторських розробок і включення їх в навчально-виховний процес.

● Стимулювання праці педагогів, які впроваджують інноваційні програми дошкільної освіти.

● Розширення можливостей професійної самореалізації

Загрози (ризики) потенціалу розвитку освітньої установи:

● Емоційне вигоряння педагогів внаслідок тривалих професійних стресів

● Мала кількість якісних курсів підвищення кваліфікації для педагогів ЗДО.

● Нестабільна економічна ситуація в країні, пов'язана з негативними тенденціями у функціонуванні інститутів сім'ї.

Проведений SWОТ- аналіз потенціалу розвитку освітньої діяльності

● Впровадження нових технологій управління для створення в закладі сприятливих умов праці, комфортних та безпечних умов для здійснення освітнього процесу з дітьми проєкт «Система управлінської діяльності».

● Застосування внутрішнього моніторингу та оцінки якості освітньої діяльності закладу підпроєкт «Моніторинг, оцінка якості діяльності закладу».

● Створення умов для професійного зростання та майстерності педагогів - проєкт «Розвиток кадрового потенціалу закладу».

● Створення комплексної моделі інформаціно- комунікативного середовища – підпроєкт «ІКТ компетентність сучасного педагога в умовах освітнього простору».

● Удосконалення системи освітньої діяльності та забезпечення особистісного зростання кожної дитини – проєкт «Успішний дошкільник».

● Залучання дітей до здорового способу життя в умовах сім’ї та закладу – підпроєкт «Здоров’я з дитинства».

● Покращення матеріально – технічної бази – проєкт «Нове освітнє середовище».

КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ

Місія

Використовуючи сучасні технології та передові педагогічні практики, спираючись на відповідальність, досвід і любов до дітей, ми створимо освітнє середовище, яке може забезпечити гармонійний розвиток та потенціал кожної дитини дошкільного закладу.

Мета

Створення сучасного освітнього простору та забезпечення доступної, якісної освіти дітей через інноваційний розвиток закладу дошкільної освіти у відповідності з потребами розвитку та виховання кожної дитини в залежності від її індивідуальних можливостей.

Візія

Заклад дошкільної освіти «Капітошка» - відкритий освітній простір, в якому створені умови для особистісного росту всіх суб’єктів освітнього процесу.

Ціннісними пріоритетами

дитячого садка, що визначають його місію, є:

✔ здоров'я вихованців дитячого садка: «Здорова дитина - успішна дитина»;

✔ розвиваюча діяльність (ігрова, пізнавальна, дослідницька, творча): «Чим різноманітніша діяльність дитини, тим успішніший її розвиток»;

✔ спілкування, як форма і засіб розвитку і соціалізації;

✔ прилучення до соціокультурних і загальнолюдських цінностей: «Через прекрасне - до людяного»;

✔ повноцінне проживання дитиною дошкільного дитинства ;

✔ створення атмосфери емоційного благополуччя;

✔ збереження єдності освітнього простору, співпраця з родиною.

В основу Стратегії розвитку закладу дошкільної освіти «Капітошка» покладено принципи:

ë принцип законності передбачає відповідність змісту роботи закладу чинному законодавству у сфері освіти, відповідність сучасним вимогам та найновішим науковим досягненням;

ë принцип розвиваючої освіти, метою якої є розвиток дитини. Розвиваючий характер освіти реалізується через діяльність кожної дитини в зоні його найближчого розвитку - це основний підхід організації освітнього процесу;

ë принцип наукової обґрунтованості та практичного застосування,що передбачає опору на класичні та сучасні наукові здобутки у галузі педагогіки та психології дошкільної освіти;

ë принцип єдності виховних, розвиваючих і навчальних цілей і завдань процесу освіти дітей дошкільного віку, в процесі реалізації яких формуються такі знання, вміння і навички, які мають безпосереднє відношення до розвитку дітей дошкільного віку;

ë принцип інтеграціїосвітніх областей відповідно до вікових можливостей і особливостям вихованців, специфікою і можливостями освітніх областей;

ë принцип особистісного підходу полягає в підході до дитини як цілісної особистості з урахуванням всієї складності і індивідуальних особливостей;

ë принцип гуманізаціїта демократизаціїосвітньої роботи, що передбачає орієнтацію на особистість дитини, максимальне розкриття її нахилів, здібностей та інтересів;

ë принцип активності й самостійностіпередбачає активну та самостійну діяльність дитини, майстерність педагога, його вміння змістовно, логічно, цікаво, образно й доступно викласти програмовий матеріал; поступове ускладнення завдань навчання; створення на всіх навчальних заняттях серйозної, ділової атмосфери; цілеспрямованість мобілізації уваги, волі й мислення кожної дитини;

Стратегічні цілі:

❖ Спрямовувати роботу на виконання завдань державної політики в галузі освіти відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», інших нормативних актів у частині забезпечення прав дітей дошкільного віку та в узгодженні з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю, Цілей сталого розвитку до 2030 року, Європейської рамки якості дошкільної освіти та догляду за дітьми, Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».

❖ Створювати умови для стабільного функціонування закладу, формування позитивного іміджу, зміцнення позицій розвитку засобами системного підходу до управлінської діяльності.

❖ Забезпечити виконання норм та правил безпеки учасників освітнього процесу, дотримання санітарно-гігієнічного законодавства в умовах адаптивного карантину та пост-карантинного періоду.

❖ Забезпечити якісну реалізацію внутрішньої системи забезпечення якості освіти для відстеження та коригування результатів освітньої діяльності закладу.

❖ Здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становлення особистості дошкільника реалізації його інтелектуальних, культурних і творчих можливостей шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм відповідно до БКДО.

❖ Підвищувати якість та ефективність освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп’ютерно-орієнтовних технологій.

❖ Удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, так і в системі підвищення педагогічної кваліфікації.

❖ Продовжити удосконалення системи контролю за якістю та безпекою харчування дітей в закладі (НАССР).

❖ Модернізувати матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти створюючи оновлене універсальне середовище відповідно до вимог та програмно-методичного забезпечення закладу

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ

1. Підготовчий (I половина 2021 року)

Виявлення перспективних напрямків розвитку ЗДО та моделювання його нового якісного стану в умовах модернізації освіти України. Створення умов для визначення основних ідей Стратегії розвитку, обміркування протиріч і передумов розвитку ЗДО «Капітошка».

Концептуальний (II половина 2021 року)

Безпосередній початок реалізації Стратегії, приведення основних компонентів освітнього процесу у відповідність до Стратегії розвитку ЗДО «Капітошка» на 2021-2023 рр.

2. Основний етап реалізації Стратегії (2021 – 2022 рр.)

Подолання невідповідностей основним завданням Стратегії, реформування компонентів згідно із Стратегією. Внесення коректив.

3. Завершальний (аналітико – корекційний) (2023р)

Аналіз досягнутих результатів і визначення перспектив подальшого розвитку ЗДО. Фіксація результатів у локальних нормативних документах ЗДО. Підведення підсумків. Висвітлення аналізу на сайті ЗДО.

1.ПРОЄКТ «СИСТЕМА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Стратегічна ціль: створювати в закладі дошкільної освіти сприятливі та безпечні умови праці, комфортні та безпечні умови для розвитку виховання та навчання дітей, доброзичливу психологічну атмосферу в колективі. Спрямувати зусилля колективу на раціональне та економне використання енергоносіїв.

Завдання:

✔ впроваджувати сучасні методи управлінської діяльності як засіб стабільного функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти;

✔ підвищувати ефективність діяльності педагогічного колективу на основі створення умов для саморозвитку особистості кожного вихователя, самоактуалізації, задоволення потреб членів колективу , та проявлення себе в суспільному житті;

✔ створювати та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою;

✔ впроваджувати інноваційні технології та методи управління дошкільним закладом.

Матрична модель стратегічної програми

№ з/п Заходи Термін Виконавці
1 Здійснювати річне планування та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку та з урахуванням освітньої програми закладу. 2021-2023 Директор, вихователь
2 Щорічно здійснювати самооцінювання якості освітньої діяльності. 2021-2023 Директор Бершова Г.А.
3 Розподілити обов’язки та повноваження між адміністрацією закладу освіти для забезпечення ефективного управління закладом освіти та вдосконалення якості освітньої діяльності. 2021-2023 Директор
4 Сприяти активній співпраці закладу з батьківською громадою, волонтерами, благодійними фондами різних рівнів. 2021-2023 Директор
5 Максимально делегувати адміністративні та навчально- методичні повноваження в поєднанні з належним управлінням. 2021-2023 Директор
6 Брати участь в інвестиційних проєктах, конкурсах регіонального, міжнародного рівнів. 2021-2023 Директор, колектив
7 Залучати позабюджетні кошти (благодійні, спонсорські) для покращення матеріально – технічної бази закладу.
8 Утримувати у належному стані будівлі, приміщення, обладнання закладу освіти. Контролювати раціональне використання енергоносіїв. 2021-2023 директор
9 Створити у закладі систему інформаційного забезпечення (у тому числі електронний документообіг) та автоматизоване середовище для роботи з даними. 2021-2023 Директор
10 Створити умови для формування відкритого освітнього середовища через залучення учасників освітнього процесу до різноманітних суспільно- значимих заходів поза межами закладу: фестивалі, екскурсії, відвідування установ культури тощо. 2021-2023 Директор
11 Забезпечити інформаційну відкритість та прозорість освітньої діяльності закладу, оприлюднюючи інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах. 2021-2023 Директор
12. Оновлення методів управлінської діяльності через впровадження гуманістичного,персоналізованого ,компетентнісного, мотиваційного управління на діагностичній основі. 2021-2023 Директор
13 Створювати умови для безпечних та комфортних умов праці для всіх категорій співробітників закладу. 2021-2023 Директор
14 Покращувати матеріально – технічну та науково- методичну базу закладу. 2021-2023 Директор

Очікуванні результати:

● оптимальне функціонування та розвиток дошкільного закладу із здійсненням пріоритетного напрямку ,що працює в інноваційному режимі і забезпечує якісний результат своєї діяльності;

● створення безпечних умов для праці, навчання та виховання дітей;

● налагоджена система взаємодії з батьками та громадськими організаціями;

● впровадження сучасних управлінських технологій;

● формування у кожного члена колективу позитивного ставлення до обов’язків, почуття відповідальності;

● координованість членів колективу для досягнення спільної мети.

1.1.Підпроєкт « Моніторинг, оцінка якості діяльності закладу»

Стратегічна мета:застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає системне відстеження та коригування результатів забезпечення ефективності освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей дошкільного віку, які сприяють всебічному розвитку особистості.

Завдання:

✔ прогнозувати стратегічні напрямки діяльності, визначення підходів, методів, засобів до управління закладом;

✔ визначати показники та індикатори досягнення стратегічних цілей організації;

✔ сприяти безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;

✔ удосконалювати систему та механізм забезпечення академічної доброчесності;

✔ справедливо та об'єктивно оцінювати професійну діяльність педагогічних працівників;

✔ створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей.

Матрична модель стратегічної програми

Зміст заходів Термін Виконавець
1 Здійснювати оцінку за створенням комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та працівників. Щороку Адміністрація
2 Контролювати відповідність до санітарно-гігієнічних вимог, техніки безпеки групових приміщень, території ЗДО, спортивного майданчика, приміщення харчоблоку. 2021-2023 Директор, сестра медична
3 Сприяти створенню освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства та дискримінації. 2021-2023 Адміністрація, колектив закладу
4 Розробити та виконувати план заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагувати на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка. 2021-2023 педколектив
5 Проводити аналіз дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти. 2021-2023 директор
6 Здійснювати внутрішній моніторинг стану і результатів організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, набуття дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх ліній, визначених інваріантною та варіативною складовими БКДО з прийняттям відповідних управлінських рішень. 2021-2023 Директор
7 Забезпечувати дотримання вимог до розпорядку дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах, яке відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі. 2021-2023 Директор Мед.сестра
8 Виконувати гранично допустиме навчальне навантаження на здобувачів дошкільної освіти, яке відповідає віковій групі 2021-2023 Педагоги
9 Сприяти удосконаленню обліку дітей дошкільного віку,системи прогнозування потреб населення в дошкільній освіти шляхом запровадження електронної реєстрації до закладів дошкільної освіти. 2021-2023 Директор
10 Забезпечити розвиток системи державно-громадського управління дошкільною освітою, об’єктивне оцінювання якості надання освітніх послуг батьківською громадськістю 2021-2023 Директор
11 Оцінювати результативність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та планування освітнього процесу. 2021-2023 директор
12 Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров'я та здоров'я дітей. Щорічно директор
13 Оцінювати діяльність педагогічних працівників щодо застосування сучасних технологій та методик в освітньому процесі, спрямованих на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключовими компетентностями Щороку директор
14 Здійснювати аналіз за створенням та використанням педагогічними працівниками освітніх ресурсів(методичні розробки, презентації, блоги, вебсайти тощо), публікаціями професійної тематики та оприлюднення методичних розробок Щороку Директор
15 Вивчати підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників Постійно директор
16 Перевіряти оприлюднення інформації про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах,забезпечення змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу дошкільної освіти) Постійно Директор
17 Тримати під контролем реалізацію завдань стратегії розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей і завдань 2021-2023 Директор
18 Створювати умови для розвитку громадського самоврядування, враховувати пропозиції працівників закладу та батьків здобувачів освіти під час прийняття управлінських рішень 2021-2023 Директор
19. Забезпечувати реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення 2021-2023 Педагогічний колектив
20. Здійснювати контроль за проведенням освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції 2021-2023 Директор

Очікуванні результати:

● поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків або законних представників дітей; підвищення здатності прогнозувати внутрішні та зовнішні ризики й можливості, а також реагувати на них;

● створена система та механізм забезпечення академічної доброчесності;

● забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;

● створення в закладі об’єктивної інформації про професійних досягненнях, реальній якості роботи, фіксування динаміки зміни якості професійної діяльності;

● створення багатофункціонального інструменту як оцінки так і самооцінки власних досягнень;

● вивчення та самооцінювання якості освіти

2. ПРОЄКТ «РОЗВИТОК КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАКЛАДУ»

Стратегічна ціль:створення сприятливих умов для розвитку педагогічного потенціалу, підвищення професійного рівня та самовдосконалення молодого спеціаліста, зростання педагогічної майстерності, компетентності, творчої ініціативи педагогів закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 189

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.