FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS
Значення сюжетно-рольової гри в дошкільному віці

Гра - самоцінна діяльність для дошкільника, що забезпечує йому відчуття свободи, підвладно речей, дій, відносин, що дозволяє найбільш повно реалізувати себе «тут і тепер», досягти стану емоційного комфорту, стати причетним до дитячої творчості, побудованому на вільному спілкуванні рівних. А поєднання суб'єктивної цінності гри для дитини і її об'єктивного розвиваючого значення робить гру найбільш придатною формою організації життя дітей, особливо в умовах суспільного дошкільного виховання.

У всі часи гра для дітей дошкільного віку була провідним видом діяльності. Психологи і педагоги (Л.С.Виготський, Д.Б. Ельконін, А. П. Усова, Т.Є. Коннікова, Д.В. Менджерицкая, Р.М. Рімбург, Р.І. Жуковська, Т.А. Маркова, Н.Я. Михайленко, Р.А. Іванова та інші) називали дошкільний вік віком гри. Практично всі, чим займаються діти, на якийсь час надані самим собі, вони називають грою. Дослідники відзначають цінність гри, вказують на її значення в формуванні соціальної поведінки, самоствердження людини, на можливість прогнозування його поведінки в ситуації спілкування.

Неможливо уявити собі розвиток дитини без гри, сюжетно-рольові ж гри є основним видом діяльності дошкільника. Сюжетно-рольова гра - це початкове, свідоме взаємодія маленької людини зі світом, при якому дитина виконує чільну роль суб'єкта творця, це спосіб його самореалізації і самовираження. У ній дитина така, якій їй хочеться бути, в грі дитина там, де йому хочеться бути, він - учасник цікавих і привабливих подій.

Через сюжетно-рольову гру дитина опановує духовними цінностями, засвоює попередній соціальний досвід. У ній дитина отримує навички колективного мислення. Сюжетно-рольова гра - найбільш доступний для дітей вид діяльності, спосіб переробки отриманих з навколишнього світу вражень, знань, тому що тут яскраво проявляються особливості мислення та уяви дитини, його емоційність, активність, розвивається потреба в спілкуванні. Сюжетнорольові ігриможуть стати тією формою організації життєдіяльності дошкільника, в умовах якої педагог (батьки), застосовуючи різні методи, формує особистість дитини, її духовну і суспільну спрямованість.

Особливо актуальним є питання проблеми сюжетно-рольової гри, її організації в родині. Педагоги і психологи відзначають, що ігрова діяльність зазнає суттєвих змін: займає все менше часу в життєдіяльності дошкільника, витісняється іншими видами діяльності - переглядом ТБ, комп'ютерними іграми, Підготовкою до школи та ін., Що відбивається на загальному розвитку дошкільника, його спілкуванні з дорослими і однолітками.

Ігри, які створюються самими дітьми, називаються творчими або сюжетно-рольовими, на це вказують А.К. Бондаренко, О.І. Матусік. Це - основний вид діяльності дітей дошкільного віку, в процесі якої розвиваються духовні і фізичні сили дитини: його увагу, пам'ять, уяву, дисциплінованість, спритність і т.д. крім того, гра - це своєрідний, властивий дошкільному віку спосіб засвоєння громадського досвіду.

Основою сюжетно-рольової гри є уявна чи уявна ситуація, яка полягає в тому, що дитина бере на себе роль дорослого і виконує її у створеній ним самим ігровий обстановці. Наприклад, граючи в школу, зображує вчителя, учня в класі.

У сюжетно-рольовій грі формуються всі сторони особистості дитини, відбуваються значні зміни в його психіці, що готують перехід до нової більш високій стадії розвитку. Цим пояснюються величезні виховні можливості гри, яку психологи вважають провідною діяльністю дошкільника.

Л.С. Виготський підкреслював неповторну специфіку дошкільної гри. Вона полягає в тому, що свобода і самостійність гри поєднується зі суворим, беззаперечним підпорядкуванням правилам гри. Таке добровільне підпорядкування правилам відбувається в тому випадку, коли вони не нав'язуються ззовні, а випливають із змісту гри, її завдань, коли їх виконання становить головну її принадність.

Таким чином, в зв'язку з усім вище сказаним, шановні батьки, грайте зі своїми дітьми в сюжетно-рольові ігри.

Кiлькiсть переглядiв: 97

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.